Regeneracja i naprawa reflektorów – wszystko co musicie wiedzieć na ten temat?

Samochody są dla niektórych z nas wizytówką. Jednak jak wszystko także i one mogą ulegać uszkodzeniom. W takim przypadku oczywiście konieczna jest naprawa. Ale co zrobić jeżeli reflektory nie prezentują się już zbyt dobrze? Czy warto od razu je wymienić, czy można zastosować jakieś inne rozwiązanie? Dziś przedstawimy Wam, jak dokonać regeneracji reflektorów w kilku krokach. Co ważne z taką pracą poradzicie sobie samodzielnie.

Reflektory – dlaczego zaczynają matowieć?

Jeżeli reflektory Waszego samochodu coraz gorzej świecą, zaś ich powierzchnia staje się matowa, a plastikowa obudowa zaczyna pękać, to znak, że czas na renowację. Tak jak wszystko, tak i reflektory ulegają procesowi starzenia się. Narażone są na zmienne warunki atmosferyczne. Ich uszkodzenie powodują też kwaśne deszcze, sól drogowa bądź piasek. Takiej awarii nie można bagatelizować, wszak nie wpływa tylko na estetykę, bo ma wpływ także na bezpieczeństwo. Poza polerowaniem konieczne jest też spawanie. I tutaj przyda się zwykła spawarka do użytku domowego.

Jak polerować reflektory – wszystko o czym musicie pamiętać?

Przed podjęciem pracy, trzeba wykonać jeszcze działania mające zabezpieczyć pozostałe powierzchnie. Najlepiej zabezpieczyć zderzak, czy maskę używając zwykłej taśmy malarskiej. Lampy należy bardzo dokładnie umyć. Niezbędne jest również odtłuszczenie powierzchni. Gdy i ten etap prac jest za wami, to należy przystąpić do matowienia lampy i aby to zrobić należy usunąć warstwę ochronną farby. Do tego celu bardzo dobrze sprawdzi się papier ścierny. Musicie jeszcze zachować kolejność, czyli zaczynacie od papierów wodnych z niższą gradacją, a następnie wybieracie gradację coraz wyższą. Najlepiej rozpocząć pracę wykorzystując papier o gradacji wynoszącej 800, a zakończyć ją przy gradacji wynoszącej 3000. Ruchy, które wykonujecie muszą być naprzemienne. Zatem na samym początku poziome, potem znów można postawić na pionowe. Zabronione jest natomiast wykonywanie ruchów kolistych. Po efektywnym zeszlifowaniu powierzchni lamp można je wypolerować i do tego celu należy użyć maszyny polerskiej. Aby uzyskać jeszcze lepszy efekt zaleca się stosowanie pasty do regeneracji lamp. Na tym etapie warto też sprawdzić, czy jakieś części nie uległy uszkodzeniu. Jeżeli tak się stanie, to warto od razu je zespawać. Spawarki do aluminium będą tutaj najlepszym wyborem. Są łatwe w użyciu i niezwykle trwałe, ale też zapewniają dobry efekt pracy.

Jak zabezpieczyć reflektory?

Mamy dla Was jeszcze jedną radę, a mianowicie pamiętajcie, aby używając maszyny polerskiej nie przekraczać 800 obrotów na minutę. Nie można też zbyt długo polerować reflektora w jednym miejscu, co mogłoby się wiązać z przegrzaniem. Skoro to już jasne, to teraz można przejść do zabezpieczenia reflektorów po regeneracji. Oczywiście należy odtłuścić lampy, ale można to zrobić dopiero wtedy, gdy reflektor będzie już chłodny. W przeciwnym razie może dojść do jego uszkodzenia, a mianowicie mogą pojawić się pajęczniki, czyli mikrouszkodzenia. Należy jeszcze zastosować środek do zabezpieczenia reflektorów, gdyż dzięki temu uzyskacie zdecydowanie lepszy, ale i trwalszy efekt.

Czy warto samodzielnie podejmować się naprawy reflektorów?

Oczywiście, że tak, tym bardziej że taka praca nie jest wcale bardzo skomplikowana. Jeżeli zachowacie ostrożność i precyzję, to bez problemu sobie poradzicie. Dzięki samodzielnej renowacji możecie jeszcze sporo zaoszczędzić. W końcu każdy wie, że usługi tego typu w warsztacie samochodowym nie są tanie. O czym jeszcze musicie pamiętać? O tym, aby stosować tylko i wyłącznie dedykowane produkty. Na ich jakości również nie możecie oszczędzać. Stosujcie się też do naszych rad dotyczących sposobu postępowania. Do regeneracji reflektorów możecie użyć dobrej jakości past polerskich. Tutaj do wyboru macie pasty o różnej gradacji, dlatego musicie dobrać je do stopnia zarysowania reflektora. Dzięki pracy polerskiej możecie zniwelować wszelkie rysy i sprawić, że Wasz reflektor znów odzyska dawny blask. Należy pamiętać, że przy początku polerowania reflektor zmieni kolor na mleczny, ale to naturalne. Po skończonej pracy będzie już lśnił i zapewni dobrą widoczność na drodze.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij