obraz-obiektow-inzynierskich-w-miejscu-pracy-widok-z-gory-konkurs-konstrukcyjny-inzynieria-tools-vintage-dzwiek-retro-filtr-efekt-miekki-selektywne-focus

Jak skutecznie rozreklamować firmę budowlaną w Internecie?

Otwierasz lub prowadzisz firmę budowlaną i chcesz dotrzeć do klientów? W tym celu potrzebujesz dobrej reklamy, która przedstawi Twoją działalność jak największej grupie odbiorców. Na szczęście, internet daje spore możliwości reklamowania Twojego przedsiębiorstwa.

Reklamowanie i promowanie firmy, niezależnie od branży, nigdy nie jest łatwe. W przypadku przedsiębiorstwa budowlanego liczyć się trzeba z takimi wyzwaniami, jak:

  1. sezonowość – pewnych prac nie wykonuje się zimą, co oznacza zastój w działalności i mniejsze zainteresowanie potencjalnych klientów w tym okresie;
  2. nieufność części klientów wobec firm budowlanych;
  3. konieczność aktywnego pozyskiwania opinii, dzięki którym pokażemy nasz profesjonalizm i zbudujemy zaufanie;
  4. specjaliści od content marketingu, z którymi współpacujemy przy reklamie, mogę nie mieć wiedzy z zakresu budownictwa.

Dodatkowo, nasze reklama musi „przebić” reklamy konkurentów, by dotrzeć do klientów.

Na szczęście, rozwój nowych technologii komunikacyjnych, z internetem na czele, może nas ogromnie wspomóc w promowaniu przedsiębiorstwa z branży budowlanej. Poniżej przyjrzymy się wybranym technikom, jakimi warto się posłużyć.

Pozycjonowanie strony

Jest to podstawowe działanie przy reklamowaniu/promowaniu naszej firmy budowlanej (i każdej innej). Chodzi o to, aby jej strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach, dzięki czemu będzie lepiej widoczna i ma szansę dotrzeć do większej liczny potencjalnych klientów.

Na początek przeprowadzamy analizę konkurencji i audyt SEO dla firm budowlanych. Czyli określamy, jak strona naszego przedsiębiorstwa prezentuje się na tle konkurencji. Weryfikacji podlega:

  1. widoczność stron (jakie frazy kluczowe sprawiają, że są one widoczne, i na jakich pozycjach);
  2. wielkość ruchu realnego lub szacowanego;
  3. liczba i jakość linków przychodzących;
  4. treść – jakość i ilość;
  5. optymalizacja techniczna;
  6. błędy na stronie.

W ten sposób określimy, jakie prace musimy wykonać, by udoskonalić witrynę naszej firmy, ile czas zajmie dostosowanie jej do wymogów pozycjonowania, a także, kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów.

Najważniejszą rolę przy pozycjonowaniu strony odgrywają słowa kluczowe – w naszym przypadku oczywiście z sektora budowlanego. Aby witryna była jak najwyżej pozycjonowana, a zatem reklama skuteczna, trzeba sporządzić ich listę. W tym celu:

  1. korzystamy z narzędzi typu Google Keyword Planner;
  2. poszukujemy fraz ogólnych i z długim ogonem – zwiększają one szansę na konwersję i pozwalają na szybsze budowanie widoczności oraz wartościowego ruchu;
  3. wybieramy słowa kluczowe o niskiej lub średniej konkurencji oraz dużej liczbie miesięcznych wyszukiwań;
  4. szukamy różnego rodzaju fraz, w zależności od strony: głównej, ofertowej, blogowej, itd.

Bardzo istotna jest treść strony. To na niej buduje się świadomość marki wśród docelowych odbiorców, kreuje wizerunek eksperta (bardzo ceniony w „budowlance”), przyciąga nowych klientów, itp. Witryna powinna również być zoptymalizowana technicznie: tytuł i opis, adresu URL, mapa strony i plik robots.txt, linkowanie wewnętrzne, krótki czas ładowania, działanie na urządzeniach mobilnych i tym podobne elementy.

Gdzie reklamować firmę budowlaną?

Dobrze przygotowana witryna nie znajdzie jednak zbyt wielu odbiorców, a nasza firma licznych klientów, jeśli nie zostanie odpowiednio zareklamowana. Skutecznym narzędziem w tym zakresie są reklamy Google, czyli system Google Ads. Oferuje on różne formaty reklam. Jeśli chcesz, możesz sprawdzić jak działają reklamy Google Ads przy współpracy z Mayko – https://mayko.pl/kampanie-google-ads/.

W branży budowlanej najlepiej sprawdzają się:

  1. reklama w sieci wyszukiwania;
  2. remarketing;
  3. reklama wideo, reklama w sieci reklamowej.

Pierwsza z tych form jest najpopularniejszym formatem stosowanym przez wiele przedsiębiorstw, w tym budowlanych. Aby zapewnić skuteczność w sieci wyszukiwania Google Ads, należy:

  1. wybrać odpowiednie słowa kluczowe, dostosowane do profilu działalności i jej lokalizacji;
  2. poznać grupę docelową i wykorzystywane przez nią słowa kluczowe;
  3. dodać wykluczające słowa kluczowe (zapobiega to marnowaniu środków);
  4. utworzyć odrębne grupy reklam dla każdego typu słów kluczowych;
  5. wybrać grupę klientów na podstawie czynników demograficznych;
  6. stworzyć jasne i przejrzyste konto Google Ads;
  7. stworzyć odrębną grupę reklam dla każdej ze świadczonych przez nas usług;
  8. działać na koncie klienta;
  9. dodać rozszerzenia do kampanii Google Ads dla firmy budowlanej, aby zwiększyć CTR;
  10. 1dopasować budżet dzienny i miesięczny, a także stawkę za kliknięcie do branży budowlanej;
  11. 1opracować skuteczne treści reklamowe, z uwzględnieniem CTA i informacji ważnych dla użytkowników, które mogą ich zachęcić do kliknięcia;
  12. opracować treść stron docelowych tak, żeby prowadziły one prosto do konwersji.

Z kolei remarketing Google Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych opartych o listy odbiorców. Można dzięki temu dotrzeć do osób, które odwiedziły stronę, ale nie zrealizowały konwersji, np. nie skorzystały z formularza kontaktowego. Dzięki remarketingowi można zwiększyć skuteczność procesu pozyskiwania leadów, ponosząc relatywnie niewielkie koszta.

Reklama wideo i reklama w sieci reklamowej to przykłady dodatkowych form reklamy Google Ads dla firmy. Ten drugi format służy przede wszystkim do budowania świadomości marki – niskim kosztem, bo jest relatywnie tani. Za to dzięki reklamie wideo uzyskujemy duże możliwości promocji w atrakcyjnej cenie. Z jej pomocą łatwo możemy dotrzeć do osób, które na YouTube oglądają treści powiązane kontekstowo z naszym sektorem.

Udanego reklamowania i owocnej pracy na budowie!

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij