obraz-obiektow-inzynierskich-w-miejscu-pracy-widok-z-gory-konkurs-konstrukcyjny-inzynieria-tools-vintage-dzwiek-retro-filtr-efekt-miekki-selektywne-focus

Jak skutecznie rozreklamować firmę budowlaną w Internecie?

Otwierasz lub prowadzisz firmę budowlaną i chcesz dotrzeć do klientów? W tym celu potrzebujesz dobrej reklamy, która przedstawi Twoją działalność jak największej grupie odbiorców. Na szczęście, internet daje spore możliwości reklamowania Twojego przedsiębiorstwa.

Reklamowanie i promowanie firmy, niezależnie od branży, nigdy nie jest łatwe. W przypadku przedsiębiorstwa budowlanego liczyć się trzeba z takimi wyzwaniami, jak:

  1. sezonowość – pewnych prac nie wykonuje się zimą, co oznacza zastój w działalności i mniejsze zainteresowanie potencjalnych klientów w tym okresie;
  2. nieufność części klientów wobec firm budowlanych;
  3. konieczność aktywnego pozyskiwania opinii, dzięki którym pokażemy nasz profesjonalizm i zbudujemy zaufanie;
  4. specjaliści od content marketingu, z którymi współpacujemy przy reklamie, mogę nie mieć wiedzy z zakresu budownictwa.

Dodatkowo, nasze reklama musi „przebić” reklamy konkurentów, by dotrzeć do klientów.

Na szczęście, rozwój nowych technologii komunikacyjnych, z internetem na czele, może nas ogromnie wspomóc w promowaniu przedsiębiorstwa z branży budowlanej. Poniżej przyjrzymy się wybranym technikom, jakimi warto się posłużyć.

Pozycjonowanie strony

Jest to podstawowe działanie przy reklamowaniu/promowaniu naszej firmy budowlanej (i każdej innej). Chodzi o to, aby jej strona zajmowała jak najwyższą pozycję w wyszukiwarkach, dzięki czemu będzie lepiej widoczna i ma szansę dotrzeć do większej liczny potencjalnych klientów.

Na początek przeprowadzamy analizę konkurencji i audyt SEO dla firm budowlanych. Czyli określamy, jak strona naszego przedsiębiorstwa prezentuje się na tle konkurencji. Weryfikacji podlega:

  1. widoczność stron (jakie frazy kluczowe sprawiają, że są one widoczne, i na jakich pozycjach);
  2. wielkość ruchu realnego lub szacowanego;
  3. liczba i jakość linków przychodzących;
  4. treść – jakość i ilość;
  5. optymalizacja techniczna;
  6. błędy na stronie.

W ten sposób określimy, jakie prace musimy wykonać, by udoskonalić witrynę naszej firmy, ile czas zajmie dostosowanie jej do wymogów pozycjonowania, a także, kiedy możemy spodziewać się pierwszych efektów.

SPRAWDŹ:  Klejenie oringów – wszystko co musicie na ten temat wiedzieć?

Najważniejszą rolę przy pozycjonowaniu strony odgrywają słowa kluczowe – w naszym przypadku oczywiście z sektora budowlanego. Aby witryna była jak najwyżej pozycjonowana, a zatem reklama skuteczna, trzeba sporządzić ich listę. W tym celu:

  1. korzystamy z narzędzi typu Google Keyword Planner;
  2. poszukujemy fraz ogólnych i z długim ogonem – zwiększają one szansę na konwersję i pozwalają na szybsze budowanie widoczności oraz wartościowego ruchu;
  3. wybieramy słowa kluczowe o niskiej lub średniej konkurencji oraz dużej liczbie miesięcznych wyszukiwań;
  4. szukamy różnego rodzaju fraz, w zależności od strony: głównej, ofertowej, blogowej, itd.

Bardzo istotna jest treść strony. To na niej buduje się świadomość marki wśród docelowych odbiorców, kreuje wizerunek eksperta (bardzo ceniony w „budowlance”), przyciąga nowych klientów, itp. Witryna powinna również być zoptymalizowana technicznie: tytuł i opis, adresu URL, mapa strony i plik robots.txt, linkowanie wewnętrzne, krótki czas ładowania, działanie na urządzeniach mobilnych i tym podobne elementy.

Gdzie reklamować firmę budowlaną?

Dobrze przygotowana witryna nie znajdzie jednak zbyt wielu odbiorców, a nasza firma licznych klientów, jeśli nie zostanie odpowiednio zareklamowana. Skutecznym narzędziem w tym zakresie są reklamy Google, czyli system Google Ads. Oferuje on różne formaty reklam. Jeśli chcesz, możesz sprawdzić jak działają reklamy Google Ads przy współpracy z Mayko – https://mayko.pl/kampanie-google-ads/.

W branży budowlanej najlepiej sprawdzają się:

  1. reklama w sieci wyszukiwania;
  2. remarketing;
  3. reklama wideo, reklama w sieci reklamowej.

Pierwsza z tych form jest najpopularniejszym formatem stosowanym przez wiele przedsiębiorstw, w tym budowlanych. Aby zapewnić skuteczność w sieci wyszukiwania Google Ads, należy:

  1. wybrać odpowiednie słowa kluczowe, dostosowane do profilu działalności i jej lokalizacji;
  2. poznać grupę docelową i wykorzystywane przez nią słowa kluczowe;
  3. dodać wykluczające słowa kluczowe (zapobiega to marnowaniu środków);
  4. utworzyć odrębne grupy reklam dla każdego typu słów kluczowych;
  5. wybrać grupę klientów na podstawie czynników demograficznych;
  6. stworzyć jasne i przejrzyste konto Google Ads;
  7. stworzyć odrębną grupę reklam dla każdej ze świadczonych przez nas usług;
  8. działać na koncie klienta;
  9. dodać rozszerzenia do kampanii Google Ads dla firmy budowlanej, aby zwiększyć CTR;
  10. 1dopasować budżet dzienny i miesięczny, a także stawkę za kliknięcie do branży budowlanej;
  11. 1opracować skuteczne treści reklamowe, z uwzględnieniem CTA i informacji ważnych dla użytkowników, które mogą ich zachęcić do kliknięcia;
  12. opracować treść stron docelowych tak, żeby prowadziły one prosto do konwersji.
SPRAWDŹ:  Jak naprawić lampę wiszącą, a jak podłogową? Tylko dobre rady!

Z kolei remarketing Google Ads umożliwia tworzenie kampanii reklamowych opartych o listy odbiorców. Można dzięki temu dotrzeć do osób, które odwiedziły stronę, ale nie zrealizowały konwersji, np. nie skorzystały z formularza kontaktowego. Dzięki remarketingowi można zwiększyć skuteczność procesu pozyskiwania leadów, ponosząc relatywnie niewielkie koszta.

Reklama wideo i reklama w sieci reklamowej to przykłady dodatkowych form reklamy Google Ads dla firmy. Ten drugi format służy przede wszystkim do budowania świadomości marki – niskim kosztem, bo jest relatywnie tani. Za to dzięki reklamie wideo uzyskujemy duże możliwości promocji w atrakcyjnej cenie. Z jej pomocą łatwo możemy dotrzeć do osób, które na YouTube oglądają treści powiązane kontekstowo z naszym sektorem.

Udanego reklamowania i owocnej pracy na budowie!

Katarzyna Wierzbicka

Katarzyna Wierzbicka

Specjalistka ds. ogrodnictwa z 8-letnim doświadczeniem. Prowadzi rubrykę porad ogrodniczych, dzieląc się wiedzą na temat pielęgnacji roślin i projektowania ogrodów. Prywatnie entuzjastka ekologii i permakultury.

Artykuły: 16

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *